Leta i den här bloggen

söndag 23 januari 2011

Turkost Fuchia och en dutt av Gult

Ikväll var våran ventilations Nicke här och jag känner på en gång att vi fått bättre luft! Bor i ett näst intill passivhus så det är tätt och det märks väl då inte ventilationen är som den ska vara! Känner nu vårfläktar trots många minus ute :-)

Jag vill frächa till det här hemma och göra vår. Med turkost, fuschia och en dutt av gult

Detaljbild ur en av tavlorna som hänger ovanför soffan, målad av mamma

Gardiner och belysning står högt på min Vill ha-lista
Jag har varit på Ankis tyger i stan och dom har endel snyggt och så har dom Lisa Bengtssons tyger... Så läckra och så svåra att baka in i mitt hem.

Funderar på både hissgardiner i vardagsrum och kök samt kompliterande längder till dom jag redan har!
I köket har jag kakigröna linnegardiner som jag vill byta ut helt nu under vår och sommar. Kan inte ha kritvita för då ser köket gult ut.. Färg förslag emottages :-) och tips på vart man kan köpa färdigsydda hanklängder? Jag kan tipsa om Ellos gardiner som jag köpte till köket, jag är väldigt nöjd med dom!
(Men dom naturvita hade en blekgulton i sig så dom skickade jag tillbaka)



I vardagsrummet har jag gråa linnegardiner som jag gärna har kvar samt lägger till något trevligt så fönsterna blir "roligare". Har satt gardinstången 20 cm ovanför fönstret och vill ha hissgardiner som också börjar så högt upp så fönsterna ser ännu högre ut än vad dom är!

Det här med att blanda gardinlängder som Trichia Guild gör är inte så lätt som det ser ut. Speciellt då man inte kan köpa Designers Guild tyger från golv till tak och klä om fotöljer och ha soffan full av matchande kuddar med hennes tyger, som man egentligen skulle vilja göra.
DET skulle kosta en förmögenhet!


Nu får man ta fram sin kreativa sida och hitta nått slags look a like alternativ
Se så effektfullt med den rosa filten över soffryggen!
Golv lampan är FAB :-)



Här är soffhörnan hemma hos oss. Nu har jag tagit några kuddar från ungarnas allrum. Dom turkosa-tail färgade är från Lagerhouse 49kr st De bruna är från Olssons tyger 2st för 100kr och den med paljetter från Rusta 59kr. Den lilla gråa i mitten var ett reafynd från Indiska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar