Leta i den här bloggen

tisdag 25 januari 2011

Sisal jakt i Umeå

Jag var på olika färg affärer idag för att kika på färger och fick en stor dos av inspiration som rör runt i skallen :-)

Sökte oxå efter sisalmattor, men det utbudet var verkligen inte inspirerande!!
Dessutom finns samma mattor på alla ställen... Förutom på ett ställe som jag skulle ringa upp senare, där hon skulle kunna skicka efter prover :-)
Så jag har inte gett upp helt på den ide´n!

På ett ställe nämde jag att det var svårt att få tag på sisalmattor här i Umeå, varpå den äldre herren då berättade för mig att dom var ju populära för 10 år sedan och är inte så aktuella i dagsläget. Jag sa då "Sanna mina ord, dom kommer tillbaka" ;-)
Det såg inte ut som att han trodde mig...



Jag kan inte tänka mig en mera passande matta till en naturnära modern inredning... Eller föresten, till nästan all inredning!
Den är diskret med en ombonad känsla med "naturmatreal under fötterna" Ofta är dom heltäckningsmattor eller av större modell. Skulle själv vilja ha på ca 4x2.20 meter

Jag försöker ju få till en stil med naturnära/äkta matreal, lite industri, modernt, lite designersguild-stil ;-) *hihi* ...med min kristallkrona över köksön och gardiner från golv till tak..
Mera mönster och färger vill jag ha i form av textil av olika slag i en neutral bas med god belysning.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Låter som du har mycket på gång, underbart.
    Tack för titten
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Ett helt hus att inreda :-) Fast det är mest i Tankarna och Här det händer saker.
    Många funderingar innan riktiga beslut.
    Kul att du kikade in här :-)
    Kram

    SvaraRadera