Leta i den här bloggen

söndag 16 januari 2011

Tavel väggar

Att hänga tavlor i grupp är en konst!

Jag kommer att göra en tavelvägg här hemma. Troligtvis hamnar den på en sidan av tv´n i vardagsrummet. Jag har många svarta "Ribba" ramar från Ikea (ni ser några här nedan) och det kommer ju nya porträtt varje år :-)
Men jag väntar fortfarande på att tv-bänken ska få komma på plats. Den som väntar på nått gott...

Detta är från vardagsrummet i vårat gamla hus.
Då jag hängde upp mina tavlor så hade jag lagt ut dom på golvet innan och flyttade runt länge tills jag kände mig nöjd.
Men oftast så mycket snyggare att hänga ihop dom än att pjutta ut dom här och där.



Detta är ju ett lite enklare sätt att göra en tavelvägg på. Skoj också att tavlorna får överlappa varandra.



Eller bara hålla en rak linje i underkant





Detta tycker jag är snyggt, då man hängt tavlorna från mitten och sen får som "spreta" iväg uppåt och neråt..


Här håller tavlorna sig inom en yttre "ram" och ser prydligt ut.


Här är det huller om buller och det funkar!





Så läckert! Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag hittat bilden


Den här tavelväggen är redan ihopsatt då man köper den :-) Bara att sätta in favoritbilder. Lätt som en plätt :-) Från Anyhow.se

1 kommentar:

  1. Vi har massor med tavlor här hemma, can't live without them! Kul med lite idéer som visar hur man kan hänga dem.

    SvaraRadera