Leta i den här bloggen

onsdag 5 januari 2011

Grått är Rätt

Grått är Flott

Så snygg gråskalan är. Det kan jag nog aldrig bli less på. Till grått passar ju allt och färger lyser mot det dova.

Gillar den matta gråfärgen vi hade i förra vardagsrummet, som slukade ljus trots fönster från 3 vädersträck. Men vi hade alderlens för lite belysning i det rummet som var på dryga 40 kvm, det kräver ju en och annan ljuskälla.

Här var soffan sprillans ny och den lilla mattan bytter snabbt ut mot en 12 kvm röd kortluggad matta som vi beställde på Färg & Tapet.

Här hade jag lagt en matta ovanpå den stora röda mattan. (Fynd från ikea)


Bara grått kan ju bli lite väl GRÅTT.. instutions känsla och trist...fast snyggt
Om man tex. lagt dit en pläd med vilken färg som helst hade jag gillat rummet mycket mera!


NU har våra lampor från Ilva kommit till lagret i Danmark :-D *WIIHOO* Nu ska vi bara betala så har vi dom inom några dagar. Varde ljus i mitt hus!!!


Från hemlängtan.se är detta underbara blyertsgråa överkast


Mera i bara gråskalan, så vacker öppenspis och ja..hela rummet är ju fantastiskt mysigt. Men vad gör den groteska blomman där inne?

2 kommentarer:

  1. Min nya favvofärg är så snygg till riktigt vita paneler och sen tycker jag om namnet. "Ashrose". Tänk den i matt på väggen med en spiselkrans i vitt.

    SvaraRadera
  2. Det lät som en mild smuts-rosa färg och vad snyggt det lät till det vita!

    SvaraRadera