Leta i den här bloggen

måndag 10 januari 2011

Konst

Kollade runt i bloggar och hamnade hos denna konstnärinna Maria Liffner..

Kopierar rakt av från hennes hemsida hur hon bygger upp sina tavlor

"Jag arbetar med collage och mina målningar är uppbyggda med ett intrikat papperspussel som grund. I och ovanpå använder jag akryl, kritor, pennor, stämplar, spackel, tråd och garn. Målningarna får på detta sett ytterligare en dimension och ett djup. Detta i kombination med noggrant inlagda detaljer gör att betraktaren kan få nya intryck av samma verk och förhoppningsvis titta på dem både länge och ofta."















Visst är dom läckra?

Jag tycker det är så svårt med tavlor. Dom måste verkligen kännas rätt för att få hamna på mina väggar. Förut målade jag massor av tavlor, som jag då gillade väldigt mycket. Men i dagsläget så är det bara ett fåtal som jag skulle kunna tänka mig att ha framme. Bara 1 tavla som är framme i dagsläget.
Jag hoppas att jag fortfarande KAN måla?!! Det är nu 11 år sedan jag målade en tavla.
Bara vi får ordning i garaget så ska jag sprida ut mig där och kludda på och hoppas att det blir nått att hänga på väggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar