Leta i den här bloggen

fredag 28 maj 2010

Trädgårdsinspiration

Jag var på Söderslätt/Hanskogs och kollade på allt från hostor till kastanjeträd och självklart rododendron ... här är en mindre sort som breder ut sig som en marktäckare.


Här är en vitbrokbladig kornell, som är ett måste i min trädgård! (Tack syrran för tipset, som hon tycker jag ska ha ihop med en ... (skriver in namnet då det kommer tillbaka till mig) nånting nånting "Diablo" alltså en vinröd färgad buske med flikiga blad)



Har sett ett sånt här kastanjeträd här i Umeå och det är sagolikt då det blommar.. vita klasar av blommor som står uppåt och dom är så läckra. Jag tycker att bladen är nog så snygga...kanske ska man slå till på ett sånt träd!

Bollpilen är självskriven hos mig, snygg sommar som vinter :-)





Detta är en korallkornell, har aldrig sett tidigare men det vart kärlek vid första ögonkastet. Jag tycker den påminner om en magnolia (i detta skede i allafall) med sina vediga grenar och glesa blad/blommor? ska bli spännande att se den fullt utslagen!



Vildvin blir det ju absolut hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar