Leta i den här bloggen

söndag 9 maj 2010

Surjordsrabatt

Har nu skissat på våran framsida och uppfart och plattsättning..
Vill göra lite upphöjda rabatter så det blir lättskött.
Jag gillar ju verkligen muren som vi har byggt här på baksidan så det blir nog en sån mur med surjordsrabatt på sidan av plattgången...så den "skymmer" toafönstret och att vi får lite höjd mitt i innergården.

Bild på altanen i vårat gamla hus



Jag älskar rododendron, men har aldrig ägt någon...
Jag gillar VERKLIGEN att dom är vintergröna så när snön tinar bort ser det helt ok ut och det känns som A och O då den ska vara längst plattgången i knähöjd på väg mot entre´n.
Detta blir en rabatt på ca 3 m lång och kanske 1 meter bred (på bredaste stället)i en passande form.. Har kikat efter surjordsväxter, men det var inget stort utbud.
Kankse blir det några olika sorter av rododendron...TIPS någon?

Jag vet att dom ska ha skugga, fast jag tänkte trotsa den regeln för jag har sett prakt exemplar här i Holmsund där dom har sol hela dan.

FAST jag kanske får tillfälle att fundera på denna rabatt i flera år... Det är ju så många projekt på G och detta är ju inte prio 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar