Leta i den här bloggen

fredag 7 maj 2010

Tapet funderingar

Joel hittade en cool tapet idag. Han satt faktiskt och kikade i flera barntapet böcker och hittade mycket som var coolt och läckert :-)




GROVENTRE´N

En VÄLDIGT iögonfallande tapet som föll både mig o Johan på läppen...faktiskt mera Johan. Jag är ju så OTROLIGT förtjust i "solfjäderstapeten" från Miomu (kort nedan)


Den finns i flera färgställningar



Den ÄR cool!


Men I LOVE dessa tapeter och dom skulle göra sig SÅÅÅ bra i groventrén under takfönstret


Som sagt LOVE! ;-)
...jag tänkte att man skulle få en bättre uppfattning om storleken på mönstret om jag la dit min hand!


Ole dole doff... jag tar vilken som av dom

En annan tapet som jag gillade idag är ju denna skapelse.. Jag blir ganska vild och galen då jag hamnar bland så mycket fina mönster och färger och tänkte "whatta f*ck" vi ska ju inte fega...Den här i KÖKET!! Men hur ska jag kunna övertala Johan om detta??? *haha* Han slog inte bakut iallafall, men gav inget medgivande heller.
Köket skulle då bli väldigt mysigt...men kanske en gutta to much?
HJÄLP



På dessa tapetprover ser det ju ut som att vi kommer att bo i ett MÖNSTER-galet hem.
Men jag brukar komma till sans (oftast) och faktiskt få till en helhet i slutändan
:-)
Groventren väggen ser man inte mycket av och det är just därför vi ska ha en fondvägg där. Den ska kännas ombonad och dörrarna där leder till garaget och Tonys rum. I resten av hallen blir det målade enfärgade väggar som ska gå ihop med vardagsrummets färg...kanske samma?? ...som måste harmonisera med köket oxå!

Vi har ett vitt kök med svart granitskiva...men luckorna är inte VIT vita...utan laserat vita och vi vill ju inte att dom ska se smutsiga ut mot väggfärgen, så vita väggar går bort + att det ska passa ihop med betongväggen och marokanskt mönstrat kakel i svart o vitt

Jakten fortsätter tills jag hittat den "perfekta" tapeten eller färgen..åtminstone tills jag känner mig säker på mitt val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar