Leta i den här bloggen

söndag 9 maj 2010

Takfönster och helgbestyr

Lördag. Då åkte vi faktiskt ner på stan och köpte jeans till mig!
Åt lunch på All Star i UTE-serveringen, vilket vi ångrade sen då vi satt och huttrade. Men maten var god. Sen en kaffe hos syrran på altanen och på kvällen grillmiddag hos farfar och Pia i Hörnefors GRILL-premiär för oss *slurp* det ger mersmak.

Söndag. Åkte till villan och jag fortsatte plocka skräp och Johan bar in en massa gipsskivor. och satte in takföntret!!! GUD MY LORD så fint det blir i groventren. Det är en kupol så inifrån ser man inget fönster utan det ser ut som att vi har öppet mot himlen.

Här sitter alltså fönstret på plats!



Utifrån sett har vi nu våran kupol på plats.



Joel har börjat rita väldigt mycket och ofta nu på sistone.

Vi hade endel grannar på husesyn och jag gick och hälsade på en "ny" granne som tinat fram och dom hade en väldigt trevlig surprise, en dotter på snart 4 år :-)
Nu finns det alltså 4 st 4-åringar på gatan vad jag vet om...kanske tinar det fram flera?? *hihi*
Joel fick besök av grannen Felix som kom körandes på sin fyrhjuling in på våran gård och Joel guidade runt honom i huset och sen satte han sig bakpå och dom körde iväg. Hans pappa uppmanade honom att ta det försiktigt då han hade Joel där bak och väldigt försiktigt körde dom iväg guppande över våran terräng-gård :-) och vidare.
(Tur vi hade dagishjälmen i bilen) den får nog stanna där om de skulle bli fler turer på gatan.



Morfar o Tilda



Snickarna och rörmockaren säger att vi har en STOR tvättstuga och stora badrum för att vara ett nybygge...typ 9 kvm är tvättstugan och badrummen är typ 6 kvm.
Jag gjorde en skiss idag, där vi slog fast att det blir tvättmaskin o torktummlare under arbetsbänken och jag flyttade dom från en sida till den andra. Så mycket bättre att vara på plats då man skissar! + att vi ska ha dubbelgips till vårat sovrum så ljudet ska dämpas. (tack pappa för den in-putten)



Ikväll åkte vi och hälsade på halvsyrran Mikkan å Niklas å lille Malte och kikade på deras nya kärlek...en västerbottensgård på Söderslätt som dom ska totalrenovera och jag såg verkligen vilken potensial huset har. Mikkan vill bevara och Niklas vill blåsa ur..det blir nog en perfekt kombination i slutändan. Spännande!!
Huset lämnades nästan fullmöblerat och var fullt av kollijox som dom nu ska sälja.
Nästa helg ska dom ha loppis och jag ska absolut dit innan loppisen startar för att shoppa lite :-)

Gulltrollen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar