Leta i den här bloggen

tisdag 26 oktober 2010

Tricia Guild

Kan knappt bärga mig tills jag har den i min hand!!!
Omslaget är av siden och jag ska andaktsfullt läsa vare ord från min ledstjärna :-)
Hon är ett geni på att få till det, jag blir helt EGGAD *hahaha*





Tricia Guild tar i sin nya bok med oss till tolv speciellt utvalda hem runtom i världen - hem som hon inrett med sina tyger, färger och speciella känsla för stil. Hon berättar om hur man på olika sätt kan skapa känsla, rymd och karaktär åt ett hem och hur man kan förhöja stämningen i olika typer av rum - och hur man binder ihop rummen på ett elegant och effektivt sätt.

Vare sig det gäller ett modernt loft på Manhattan, en svensk lantgård, ett rustikt Medelhavshem eller en elegant Parisvåning så är varje detalj noga utvald. Med över 240 fantastiska fotografier är detta en inspirerande skildring av konsten att använda mönster, färger och kreativa effekter. Detta är den största och mest heltäckande bok som Tricia Guild någonsin har gjort.

I nästan 40 år har Tricia Guild varit världens kanske mest inflytelserika inredningsdesigner, och få har som hon påverkat västvärldens sätt att inreda. Hon anses vara en mästare på att skapa rum och hem som är något alldeles extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar