Leta i den här bloggen

söndag 17 oktober 2010

Härliga färger

En inspirationsbild som jag verkligen föll för
Vilka ur mysiga varma färger då det blåser kalla vindar utanför.



Här är ju den där Gulgröna färgen som jag gillar
Petrol blått är hösten och vinterna svar på sommarens Turkosa
Korall Mmmmme like! Har fägen på några sommarplagg, men inget i hemmet.

Jag letar efter inspiration till vårat Vardagsrum.
Det ligger i direkt anslutning till köket så jag vill att dom ska matcha varandra eller åtminstone inte "krocka" för mycket med varandra.
Vad jag har att ta hänsyn till är följande

*Köket är svart/cremevitt och sand och har Kakigrönt som accent färg.

*3 av väggarna ska målas samma vita färg som taket i vardagsrummet. Väggen mot köket och som oxå leder ut i hallen får vara som den är, samma färg som i kök och hall!

*Vi har beställt en tv-bänk ala 2,80m. Svarta suschi köksskåp från Marbodal

*Orientalisk stor matta som är multifärgad. (vinrött, creme, blått, gulgrönt, grönt, ljusturkos)

*2 stora rostfärgade tavlor ovanför den gråa soffan.

*Gråa gardiner.

*Vinrött soffbord.

*Fotöljen i sandfärg.
-------------------------------------------------------------------------------------

Vad jag söker är

*Någon slags grund bokhylla eller nått som man kan ställa våra böcker och "snygg-saker" i. (prydnsadssaker låter så "tantigt") *hihi*

*Belysning på längden och tvären. Dvs taklampor, golvlampor, tavelbelysning, fönsterbelysning, bordslampor

*Vilken/vilka accentfärger vi ska ha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar