Leta i den här bloggen

måndag 16 maj 2011

Spalje´

Den här spalje´n tycker jag är snygg!
En planteringslåda med en enkel träram med ett armeringsnät där i som växterna får klättra på.

Detta skulle jag kunna tänka mig på flera ställen på våran altan. Min första tanke var ändå att ha den mot husväggen mellan fönsterna, som en "tavla" men skulle gärna ha den som vind och insynskydd ut mot vägen oxå. (som på bilden där har dom 2 stycken)


I helgen har Johan jämnat ut, lagt ner rör att dra elen i, paddat, isolerat och lagt på fyllnadsmassa, i "innergården". Gropen är oxå grävd där trädet ska stå. Vad vi däremot inte riktigt bestämt oss för är vad vi ska ha för någonting runt träd/rabatten..
Ska vi ha en likadan putsad mur som vid altanen, fast då 2 varv (40 cm hög)? ELLER ska vi ha den "platt" på marken med bara vanlig kantsten runt. Som det ska vara i utkant runt plattläggningen??


Jag spanar träd och buskar tills ögonen går i kors och inga beslut har jag lyckats ta i helgen! Får forstätta leta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar