Leta i den här bloggen

tisdag 24 maj 2011

En fläder är inköpt

Idag svände jag förbi Granngården för att titta på träd. Dom sålde ut olika perenner, 4 sycken för 100:-
Jag har ju inte bestämt mig för vad jag ska ha i mur rabatten, så jag var duktig och kunde behärska mig.
Däremot så impuls köpte jag en ´Sambucus nigra´fläderbuske. Den ska bli 3 meter hög med kraftigt växtsätt! (Det var det jag verkligen föll för, vill ju ha en uppvuxen trädgård NU)och den doftar gott och blommar med gulvita blommor från juni till juli och får svarta bär att göra saft av. Zon I-V
Tänkte att den ska få stå nere vid den stora stenen där jag vill skapa en lite skuggigare plats och kunna plantera favoriter som funkior, hasselört och andra snyggingar som trivs bättre i skugga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar