Leta i den här bloggen

söndag 4 juli 2010

Vilken resa!

I november 2009, den kallaste vintern på länge. Då startade vi bygget och trodde lätt att vi skulle bo där innan sommaren.
Kollade tillbaka i min blogg... bara 2 månader sedan. Då startade reglingen av innerväggarna.



Vi hade vårat hus ute till försäljning och rensning och städning och renovering stod på schemat.
Känns som att det är väldigt länge sedan!

Trodde aldrig att få välja helt själv vart saker ska vara och se ut skulle kännas påtvingat och stressigt, men då man MÅSTE bestämma sig illa kvickt om saker man förut knappt lagt märke till. DOM sakerna läggs under lupp och man måste fundera och bestämma sig ...snickarna vill ha besked och dom ska inte stå stilla pga nått velande.
Jag har ändrat mig i sista sekunden med vissa val och det är sånt jag gått och mått dåligt över och funderat och skissat och då det dras till sin spets DÅ kommer jag oftast på lösningen! Johan är av en helt annan mentalitet...han säger att så som vi ritade på skissen så blir det! PUNKT SLUT och går vidare. Men om jag sen kommit med en bättre lösning så är han med på det, men han ligger inte sömnlös över sånt.

Snart är vi i mål och jag kan knappt tro det är sant
Det har hunnit rinna en himla massa vatten under bron, hela den här bygg tiden.
Så det har gått väldigt fort men samtidigt otroligt sakta!

Att bygga ett hus till mig själv är nått jag aldrig vill göra om igen. Men samtidigt vill jag verkligen inte ha det ogjort...vilken resa det har varit :-)
Kommer att känna mig ganska nöjd då vi flyttat in och kan njuta av det vi själva skapat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar