Leta i den här bloggen

onsdag 21 juli 2010

Allt är relativt

Idag fick vi träffa dom som har köpt vårat hus.
Dom var här för att se hur saker och ting funkar i detta hus.
Ett trevligt ungt par med 2 knattar som tyckte att vårat hus var nytt och färdigt, som man inte behövde göra om någonting på i första taget.
Fast dom hade planer dom oxå ;-) Våran STORA altan skulle dom bygga ut. Staket Garage Balkong
Hon var frisörska och skulle någon gång eventuellt göra frisörsalong av rummet som jag skulle göra till min nagelsalong en gång i tiden. Då kommer äntligen det rummet till sin rätt :-)
OM så är fallet...så ska jag absolut hit och klippa mig!

Så visst hade dom planer, men dom kände lugnet och snackade om en 10 års plan
Spännande att höra vad dom tyckte och tänkte om huset.
Dom kände besiktningsmannen som skrutit upp vårat hus för dom, så dom kände sig mycket trygga i sitt köp och vi kände oss stolta att lämna över detta som vi jobbat så hårt och länge med.

Före bild. Den gråa delen har vi byggt ut (innan var där ett garage som vi rev)



På efter bilden har vi schaktat om hela gården och byggt murar och altan, anlagt ny gräsmatta och ska till att bygga tak till altanen och entre´n. Bytt ut alla fönster i hela huset, brädslagit om och tillägsisolerat, isolerat huset och satt in en värsting ventilation samt braskamin... byggt om köket och tapetserat och målat och gjort om tak och dragit ventilation i hela huset. Tagit bort en balkong och aldrig byggt en ny... OJ, vad vi har slitit i detta hus och jag har inte nämnt allt vi gjort och på detta 2 graviditeter, 2 småbarn och Johans firma
Jag hade en hel lista på saker jag ville göra och saknade i detta GIGANTISKA hus.
Balkong, större badrum, byta till större kyl o frys som skulle leda till att göra om i köket IGEN!, Förvaring! Spis o diskmaskin har sett bättre dagar... Ville ha en till dammsugare så man slapp kånka den enda upp och ner, tvättstuga där nere är så opraktiskt då man har småbarn. Samma sak altanen, så fort man skulle fika ute så var det några svängar upp och ner för trappan med liten på höften. Stora vägen här utanför där det går tung trafik och inte kör dom 50!
DETTA är några av anledningarna till varför vi kom fram till att bygga ett NYTT HUS *hihi*
Känns inte kul att bara pumpa in pengar tid och engagemang i ett hus som man inte riktigt kommer överens med. Men vi har lärt oss massor och detta är ju oxå en erfarenhet jag inte vill vara utan.

Efter bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar