Leta i den här bloggen

måndag 26 juli 2010

Då vi hade barnvakt åt lillan..

Lillan fick vara hos mormor och Kent så vi kunde jobba på.
Då hände det saker på bygget HELA dagen....

2 steg fram och 1 steg bak för min del
Jag fick min andra chans till att färdigställa målningen i Joels rum.
Då jag målat allt vilket tog en VÄLDANS tid med torktider och spackling... då jag sen drog maskeringstejpen, ja då följde sjok av väggfärgen med :-(
BIT IHOP ELLER BRYT IHOP
Jag gör lite av båda delarna just nu... bara dagar innan flytt!
Jag hann även med saker som gick som det skulle, så ALLT jobb är ju inte förgäves.

Syrran jobbade på i barnens allrum och i vårat sovrum. MåLA mÅLa spackla slipa och sen MÅLA ännu mera.


BLÅTT i allrummet och pappa passade som fisken i vattnet :-)
Målarburk som bord


Vårat sovrum. Jag var inte riktigt säker på färgen då syrran höll på att sparmåla. Men den torkade till och blev perfekt till tapeten.



Johan o Peder spikade upp lister i vardagsrum o kök.
Skruvade ihop en kommod från Hafa, värre piller än IKEAs möbler. Men tillslut så hängde den på ungarnas badrumsvägg.
Våran kommod från Svedbergs kom ihop skruvad, bara att hänga upp
På torsdag kommer rörmockaren och då ska toaletterna på plats och vi får fungerade kranar och toaletter ;-) Slipper besöka grannen (för såna nödsituationer) och skogen titt som tätt



Pappa skruvade upp köksarmaturer och lysrör i garaget o tvättstugan.
Snart hänger kristallkronan här över köksön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar