Leta i den här bloggen

fredag 23 juli 2010

Nu jobbas det dygnet runt nästan...

Igår var ungarna hos mormor några timmar och då passade jag på att måla i Joels rum.
Grått upptill och knallgult nertill. (3 varv av grått...fler varv av gult, som inte är klart ännu)
Johan fortsatte att måla i hall och vardagsrum..
Syrran kom och hjälpte till och slipade maskerade och sparmålade och slutligen målade allrummet i en VÄLDIGT blå nyans.
Jag hade varit och ändrat färgen på Caparol...var inte alls nöjd med en "föjätmigej-blå" kall nyans.
Färgprover borde förbjudas.. Man har ju ingen aning om vad man drar hem...litervis med blå färg, men vilken nyans det blir ser man inte förrens det är uppmålat på väggen! Denna gången hade jag TUR...det blev en härlig blåfärg som jag trodde var MYCKET ljusare än vad den blev!
Jag vet för stunden inte vart kameran är...så bild bevis kommer senare.

Jag bävar inför målningen i vårat sovrum...det är en rosa/lila färg *gulp*
Men krisar det kan dom på Caparol bryta till färgen, så jag känner lugnet!

Idag då Joel såg sitt rum sa han gång på gång "Jag döööör, jag dööööör, jag döööör"
Johan och Nicke pick trodde att han tyckte det var fult, men tvärt om :-) Han sten diggade väggarna!!! TROTS att dom inte är färdigmålade.

Nicke fogade badrummen och köket, det blev superfint. Nu ikväll är Erik där och sätter silikon i badrummen.
Johan har gett sig på entre´golven nu ikväll och jag hoppas slipmaskinen är så pass stark att den orkar polera bort fogen med såpan från 15 kvm plattor...annars blir det till att stå på knä och skura som galningar.

Jag har packat några lådor och tvättat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar