Leta i den här bloggen

onsdag 6 juli 2011

Schaktning pågår

Dag 1

Kanske inte så roligt inlägg, men karl´n som befinner sig i Stockholm vill gärna se vad som står på hemma på våran gård!

Nu är kl 22.30 och dom jobbar på som bara den...

Joels 3-dje glass för dagen! ...och 2 dopp i lillpoolen hos Sjödinarna sen har dom lekt med lego och varit ute. Lite bränd om axlarna och kinderna, men nöjd med dagen! :-)


Det var inte jord som dom fyllde upp med under carporten ;-) Bärlager är den rätta benämningen *hihi* Han blev orolig då jag skulle berätta vad som hände här hemma ;-)


Gör om och gör rätt!
Vi som redan lejt bort schaktningen av våran uppfart, men dessa killar tyckte det var så dåligt gjort att dom gör om det :-o Det ska ju asfalteras och då vill man inte att det ska krypa upp stenar och göra bulor i asfalten!


Paddat och inne i carporten handskottas bärlagret ut.

Nu, har även dessa killar gett upp för i dag..
Jag ser fram emot att se vad dom hinner med imorgon!

Btw. *hehe* Joo...dom där gula och vita ringarna och markeringarna jag sprejade på marken för att visa vart dom ska gräva, kördes över och bort på några minuter!
Men dom hjälpte iallafall mig att få lite perspektiv på tillvaron ;-)

2 kommentarer:

  1. Vilket jobb ni har framför er! Jag ser fram emot att se hur det blir när det är klart.

    Ljuskloten säljs i alla Happy Homes butiker, här är en länk där du kan se alla butiker i Sverige. http://www.happyhomes.se/valj_butik/1568/. Jag håller tummarna för att det finns någon butik i närheten där du bor.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det är så spännande nu ;-)
    Vi har Happy homes i Umeå, frågan är var jag skulle hänga dom kloten... Skulle vilja ha dom utomhus isåfall!

    Ha en bra dag Åse!

    SvaraRadera