Leta i den här bloggen

tisdag 5 juli 2011

Från tomt till trädgård

Imorgon kommer dom som ska göra våran tomt till trädgård! HIPP HIPP HURRA

Detta känns ju smått overkligt, jag har ju skissat från dag 1 till NU under snart 2 års tid... och jag har ju till dags datum alltid hittat på nya saker, antingen lagt till eller dragit ifrån.
PETRA = VELPOTTA (jag rår inte för det...född i vågens tecken!)

Nu har jag gått med gul färgspray och ringat in på marken vart dom ska gräva för träden och några buskar.. (dvs. tills sprayen tog slut) HÄCKEN, den får dom "sätta ut" dom som vet hur långt från gatan den ska stå för att inte bli nermejad av någon snöröjare!!

Idag har jag varit och inhandlat "kabelgömma" så vi kan dra el ut till tex "ön" (ö i gräsmattan som ska ha marktäckning av natursingel) Vi ska även ha el ut till förrådet och lekstugan (som inte finns ännu)

Johan är oturligt nog bortrest hela veckan, han som kan rycka in och hämta saker och hjälpa till om det skulle behövas! Jag och ungarna får stå på altanen och peka med hela armen!

GULP! Jag vet inte om jag är redo för detta!
Jag får förlita mig på dom duktiga markgubbarna som kommer att vi får ihop detta till en snygg helhet

Önska mig lycka till! (och jag kommer inte att tacka, skrockfull som jag är) ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar