Leta i den här bloggen

fredag 8 juli 2011

Dag 2, våran tomt

Igår kväll tors 7/7 Kom mark-killarna (jag kan ju inte kalla dom gubbar då dom är yngre än mig) *fniss*
Ikväll var det dax för den rikiga färgsprutan.
Dom satte sättsand runt hela huset där klappastenar/kattskallar/kullerstenen -kärt barn har många namn ska läggas.
Jag fick alltså gå runt och spruta på marken vart ALLT skulle vara... rabatter, träd, förråd, lekstuga, ön, ja ALLT!
Sedan började dom systematiskt att gräva efter de röda markeringarna! Det är otroligt hur grasiörst och med vilken presition dessa stora maskiner kan föra sig...med rätt man vid spakarna ;-)

Jag har fotat massor... så håll till godo!

Här grävs det för sandlådan, som ligger brevid lekstugan.. där grävaren står.

Ön, som det ska läggas natursingel i om det nu inte blir ärtsingel som syrran har.. Och det ska planteras träd och buskar samt läggas hit några stenbumlingar.

Den röda ringen markerar vart ett äppelträd ska stå, 5 meter från köksfönstret. Har nu lyssnat på både syrran och grannen Ulrica och båda var enade om detta avstånd :-) Jag litar på dom!


Här ska plattorna läggas imorgon!!! OJ, vad jag längtar :-)


Står under carporten och fotar mot köket och där emellan ska alltså "trädet" stå, där den gula slangen sticker upp. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilket träd det ska bli.

2 nya kompisar till Bumlingen.. som kom upp till ytan under schaktningen. Jag har inte tvättat av dom men dom har potensial till formen ;-)
Jag skulle vilja ha in några stenar med rostfärg på sig, jag har ett vattenklot i koppar och endel gräs som heter kopparstarr... Skulle vara snygga ihop!

Ännu en, och detta är en riktig skönhet med "årsringar".. Många stenar kommer att kånkas hem!

Dom jobbade till kl 1 på natten. Imorgon, lördag så kommer dom igen.
Här grävs det för häcken.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar