Leta i den här bloggen

tisdag 12 juli 2011

Från ritning till verklighet

Det har varit långa dagar här på gården och nu då jag tittar på korten förstår jag hur fort det egentligen gått.

Spännande att se ritningen bli verklighet!

Farstukvisten håller på att ta form


Då väl underarbetet är gjort så går plattläggningen otroligt fort.

Benders rustik grafit


Nu börjar innergården ta form, jag och lillan la ut våra strandmattor och diggade till musiken som strömmade ur traktorn. Lillan blev som en kalv på grönbete då hon fick ännu ett "golv" att springa och rulla runt på!


Här sågades kurvan ut med cirkelsåg, så "lätt" så perfekt


Från carporten sett, våran innergård och i cirkeln ska trädet stå.
Träd förslag emottages tacksamt!
Zon V, sol från mitt i dan.
Ett träd som blir ca 4 meter högt och gärna har blommning och en snygg höstfärg och självklart en snygg form till innergården. "Paraply" format skulle passa fint. Snygg stam eller flerstammigt..


Jag gick in i och skurade köks golvet samtidigt som denna lilla plattsättning mellan murarna kom till jorden! Det är helt otroligt vad folk med rätta grejorna kan åstadkomma på så kort tid!
En sån här plattsättning kräver urgrävning, vattenpass, padda, vatten, sättsand och självklart marksten då är gjord på et litet kick!



Grabbarna träffas nästan dagligen och leker och cyklar och hoppar studsmattor och badar pool.
Denna dagen var så varm att dom letade sig inomhus nästan hela dagen. Då är det legobyggen och tv-spel som gäller.

Detta är 3 av 22 ungar på denna gatan. :-) Då räknade jag med min son Tony (18 år) och fler ska vi bli... Alltså fler barn längst gatan! I detta hus är det nock med barn ;-)


Vi har bjudit på uppskattad "hotellfrulle" under paviljongen i helgen. Det har känts som att vi befinner oss vid medelhavet. Riktigt sköna dagar och dom som jobbade hårt klagade aldrig på värmen, sa bara att "det är härligt att jobba då det är fint väder"


Avslutar nattens bloggning med en bild från ikväll, tagen under carporten.

Mark killarna håller fortfarande på här ute (kl 1.53 PIP) Men efter detta så har dom semester så det är glada miner!!
Jag är så trött och kommer att somna på en grisblink och hoppas kidsen tar ännu en sovmorgon!

Jo just det ja, nu ligger de 3 stenbumlingarna i ön.. ska blogga om det nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar