Leta i den här bloggen

tisdag 19 april 2011

VC Tummen ner!

Idag vart jag så upprörd!!!

Dom ringde från dagis och sa att Tilda kliade sig och hade 38 i feber innan hon somnade.
Varpå jag skyndade mig från jobbet och ringde VC för att ordna medicin mot kliandet, så natten skulle bli lugn och imorgon ska hon vara hos min faster och det är för första gången hon ska vara där själv.

Jag ringde alltså VC kl 13 idag och sa att lillan har vattkoppor och behöver Tavegyl mot kliandet och att jag behövde det innan apoteket stänger... Hon svarade snäsigt "Inte släppper vi allt för händerna för att skriva ut ett recept!! Vi har bara en läkare och jalla jalla.. Du kanske kan få receptet imorgon em." VAAAA??? Ska lillan klia sig hela natten och dagen?? Hur ska jag få tag på ett recept då? ....många meningar....många svävande svar.... Jag slängde ur mig att det var väldigt dålig service och om man skulle måsta byta VC? ...svävande svar...
Hon undrade om lillan verkligen fick vara på dagis då hon har vattkoppor.
-Ja, det är nya rön nu! Det borde väll hon veta eftersom det är VC som informerat dagis för några veckor sedan om hur det ska vara! Detta var bara ett av många konstiga frågor och utlåtanden från hennes sida. Tryggt att ringa då man vill ha hjälp?
Vi har redan starka funderingar på att byta VC pga andra misstag, det som gör att vi tvekar är att det är ju bekvämt att ha det nära.
Jag vet en familj som bytt VC
Hur som haver, blev uppringd kl 15 av samma dam som berättade att nu kunde jag hämta ut medicinen. Gissa om jag blev lättad?

Men sedan jag tog hem lillan så har hon nästan inte kliat sig alls och haft en väldans god aptit så allmäntillståndet är helt OK! Hon ska ändå få vara hos min faster imorgon, så får dom ha en mysdag för sig själva!


Båda barnen somnade före 19 ikväll och jag hoppas lillan slipper kliandet så hon är utvilad och redo för nya äventyr imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar