Leta i den här bloggen

onsdag 27 april 2011

Nu snurrar tankarna...

I vanlig ordning innan beslut ska fattas (denna gången är det altanen jag finular på) så börjar jag vela och tveka och fundera på om det verkligen är den bästa lösning jag skissat på!!

GAAAHHH

Min kusin på Hyllcenter har börjat sälja uterum!! Med fasta glas och skjutdörrar i den storlek som passar... i pvc eller aliminium som man kan lacka i vilken färg man behagar.
Ni förstår hur tankarna började rulla omkring hos mig..




Jag som hade planen klar för mig, en pergola för
*Skugga
*Insynsskydd
*Mysigt hangout.

Uterum med glaspartier och tak
*Det går ju då att sitta i lä under tak *Vinterförvara växter
*Sitta där då regnet smattrar mot rutorna och ha myskvällar till sent in på hösten!!
*Pappa sa att ett uterum måste ni ju ha! Då vi satt i ett visnings-ex på K-rauta förra våren.

Jag skissar i vild förtvivlan och Johan är som vanligt inte orolig utan låter mig sköta våndandet... Jag måste ju bestämma mig nu då vi gör "stommen" då måste vi ju veta om det blir en pergola (då blir det färdigt i år) eller ett uterum som då byggs om några år.

Om vi gör en pergola vill jag ha den fristående längst bort på altanen...
Gör vi en inglasning, kan den stå där pegolan ska stå, men jag tror att jag vill ha den ihop med huskroppen...alltså i hörnet brevid köket och då blir det bara 2 sidor glas!

Till helgen drar vi igång arbetet med gården och vad som måste göras först är att dra ut de stora jordhögarna till baksidan. Sedan ska vi sätta ut plattorna som altanen ska byggas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar