Leta i den här bloggen

torsdag 7 april 2011

Nostalgi tripp

För första gången på 20 år är jag sugen på en spegelvägg! Efter att ha sett denna bilden













Tänkte att det skulle passa på ena kortväggen i vardagsrummet.. som då skulle spegla ljuset från fönsterna på andra sidan rummet.

Men...finns dom att köpa nu förtiden?

Jag hade en stor spegelvägg i mitt flickrum. 9 speglar satta i 3 rader.
Jag hade fått inreda mitt rum precis som jag ville ha det. Jag var så lycklig och ca 14 år gammal.
Då valde jag att ha vitt nertill på väven och listen och ovanför valde jag en riktigt Bubbelgumms-rosa färg. Garderobsdörrarna lackades vita.
Mina möbler och gardinerna var vita och så köpte vi en ljusgrå soffa och av min mormor fick jag en stor rosa trasmatta. På väggarna hängde jag bara väl utvalda saker och en prylhylla som jag designat och som min farfar snickrat åt mig.
På min stora spegelvägg hade jag en glashylla där en vit minikruka stod med min enda krukväxt en hemtrevnad, det enda som fick avvika i färg i mitt pastell rum. Brevid den stod min rosa minicykel på sitt lilla stöd.
Jag var så nöjd och stolt över mitt rum!

Hade även många planer för gillestugan i källaren. Jag skissade och skissade. Precis som jag gör idag då jag får nya ideér :-)
Ibland blir ideér av och ibland blir dom bara nerplitade i nått skissblock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar