Leta i den här bloggen

torsdag 22 april 2010

MARRAKECH IN MY HOUSE

Jag kan nog tjata hål i huvudet på alla som orkar lyssna på mitt tjatter om kakel och klinker. Men innan jag väl bestämt mig så är ingenting självklart och jag måste finula och skissa och titta och fundera lite till och mitt i allt detta så kommer Johan med sina inputs som jag inte alls var beredd på och så får man tänka om igen. Inte alltid lika välkomna inputs ;-) MEN jag vill att vi båda ska vara nöjda med alla val och ibland har han ganska vettiga synpunkter ;-) måste jag erkänna!

Klinkret till entreérna var det första vi valde och efter det har vi anpassat stilen på kök tak golv och väggar.

Ikväll satt jag och kikade i sortimentet på www.marrakechdesign.se och inte förrens NU kom jag på att ungarnas och vårat badrum oxå ska ha sånt klinker på golven!
Den här jakten på färgat klinker har varit lång och så finns dom framför näsan på mig hela tiden!
Barnens badrums golv ska ha 6 olika färger och vårat ska ha svart/vita snedställda plattor. Det blir ju hur bra som helst med en röd tråd genom huset :-)samma slags matreal och storlek och yta.
Dom kommer obehandlade och man kan välja att olja så dom blir högblanka eller att såpa dom så dom blir sidenmatta.




Nu gäller det bara att välja ut 6 färger till ungarna och svart är givet, det har Joel redan valt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar