Leta i den här bloggen

söndag 25 april 2010

Inspiration pumpar in från alla håll

Jag fokuserar på olika saker och nu har några dagar gått åt till både tapeter till groventre´n (som att ni inte visste det ;-)) och gardiner till köket..
Det poppar ju upp ny inspiration hela tiden då jag plöjer igenom bloggar, tidningar och tv och igår hemnet!
På hemnet är det en villa på Skyttelvägen i Röbäck som är till salu...Vilken konstnärlig själ som bor i det huset alltså. Jag gillar bitar av det. Tex så har "hon" målat om massa golvlampor och har samma färg på foten som på skärmarna om ens dom har skärmar...ibland är det bara ett "lamp-skelettet" som är målat.
I ett rum har dom flertalet gardinlängder för fönsterna och alla är olika :-) Det är helt crejsy and i like!

Hittade någa tyger på Stoff & Stil igår som man kan matcha med varandra. Billiga var dom dessutom! 59:- och 100:- per meter
Som bas vill jag ha vitt och svart som själva köket. Vägg eller väggar betong.
Sen skulle jag kunna ta in vilken färg som helst..




Till sommaren vill man kanske ha Turkos eller sommarens heta färg Korall som accentfärg i köket... tål att tänkas på!




Tyget jag hittade på Ankis tyger i svart vitt och gul-randiga (som jag skrev om tidigare) skulle oxå passa fint till de svart/vita gardinerna.

Städmaskinen var super bra och aldrig kunde jag tro att det gömde sig så mycket skit i mattorna!! Men JISSES då jag skulle tvätta våran 10 kvm stora röda matta på parkettgolvet i vardagsrummet...det kom bara ut vatten och inget sögs tillbaka in i maskinen...plaskandes blött blev det och jag förstod inte vad jag gjort för fel?!
Men blev sen varse att man ska trycka in båda knappar då man tvättar med maskinen.
Vattnet gick som tur var inte igenom till parketten och jag pappa och Johan bytte av varandra i kampen om att suga upp allt vatten ur mattan och det lyckades till slut!
Vi vågade ge oss på köksmattan efter detta och det gick hur bra som helst.. Nu har jag 2 mattor till att rengöra på djupet :-) innan återlämning av städmaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar