Leta i den här bloggen

onsdag 7 april 2010

Absolut Vildvin

Jag har börjat fundera lite på den nya trädgården.
Det första som måste ske är ju bygge av stor altan, för nån gräsmatta att vara på lär ju inte vara aktuell första sommaren.
Utanför entreérna ska vi ha gråa plattor.
Trädgården ska vara lättskött och jag ska vara selektiv då jag tar in blommor och buskar. Sist jag anlade våran trädgård tog jag emot ALLT bara för att fylla ut rabatterna. Nu ska jag tänka mig för INNAN :-)och att inte över-plantera, som jag gärna gör då jag villa ha det "färdigt" på en gång.
En personal på Smultronstället sa åt mig då jag köpte marktäckare "det är plantorna som ska lära oss ha tålamod" Jag vill ju att marktäckare ska täcka marken redan första året...men Nej...tålamooood

Något vi ska ha är vildvin klättrandes någonstans.
Så otroligt läcker växt, speciellt på hösten och den klarar sig så bra här i Norr.




Tyvärr klarade sig inte min lilla vildvinsplanta (ovan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar