Leta i den här bloggen

söndag 13 mars 2011

Andra chansen...



Joels rum vart inte riktigt vad vi (jag) tänkt oss (mig)

Jag ville ha betongfärgade väggar med en tuff yellowcab-rand nedertill på väggarna.
Det blev ljusgrått och yellowcab gult, tillsammans ganska intetsägande då den gråa var så blek.

Vi hade barnvakt en dag och skulle hinna måla färdigt Joels rum, för den gula färgen täcker inte så bra och jag målade på trots att färgen inte var genom torr.
DET SKULLE JAG INTE HA GJORT!
Det med förde att då jag sedan drog av maskeringstejpen så följde färg med på sina ställen och så vill man INTE ha då man sätter sista finichen på huset :-(

MEN nu har jag fått en andra chans, idag var vi på K-rauta och inhandlade en ny gråfärg, typ samma som vi hade i vårat gamla vardagsrum och jag tror det kommer att bli mycket mysigare för honom. Få se hur jag gör med den gula randen??
Jag gillar ju den, men den syns knappt då den är gömd bakom säng, skrivbord och bokhylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar