Leta i den här bloggen

lördag 18 december 2010

Stockholm by night

Efter allt tråkigt i mitt liv så passade en Bro&Tak-resa som en smäck!

Johan bjuder alla sina anställda med fruar på en tripp varje höst :-) Denna gången bar det iväg till den Kungliga huvudstaden.
Ungarna fick spendera helgen hos Farmor och Nisse.
På fredagsmorgon flög vi iväg. Vi var 21 stycken shoppingsugna? glada, nöjeslystna och mer eller mindre galna i sällskapet.

(Jag kan rekomendera åksjuketuggummin... Så bra att slippa vara trött resten av dagen/kvällen. Tyvärr drack jag te på planet och effekten försvann snabbt :-( Men på vägen hem visste jag ju bättre och då funkade det som dom skulle)

Vilken helg alltså

Vi installerade oss på Freys hotel som ligger på Bryggargartan, JAA...ca 100 m från där självmordsbombaren slog till!!!

Det skedde på lördagkväll
Det var ju bara tur att ingen annan än han själv gick åt! Att ledningarna inte kopplade... Några från vårat sällskap var inne på Indiska och det var ju precis där utanför som det small. Johan var nere på MQ och trodde någon tappat en kontainer eller nått annat stort i backen, som det small!
Jag och Elin var på väg från NK till Åhlens just då.
En i sällskapet såg kroppen innan dom täckte över honom.
Dom spärrade av området och muddrade folk. Vi visste ju inte då att det var en självmordbombare och spekulerade för fullt..
Det var riktigt läskigt att vara ute på gatorna och man sneglade misstänksamt på folk man mötte!

Vi skulle på julbord på Mårten Trotzig och gick med raska steg dit.. På vägen dit kom det en bil i full fart tutandes så vi fick hoppa upp på den näst intill obefintliga trottoaren och så blev en karl lätt påkörd av bilen...inne i Gammlastan (Får man verkligen köra bil där?)och han ryckte upp bildörren varpå den rabbiata kvinnan skrek att HON skulle ringa polisen.. Mannen skrek tillbaka att Jag ringer polisen NU!! Hon rivstartade och höll då på att köra på ännu en man som hoppade åt sidan :-O JISSES, hoppas verkligen att polisen fick fast henne!

Well...åter till trevliheterna Julbordet var riktigt KUL, restaurangen var som ett råttbo av gångar och tjusiga rum och trappor och man fick hämta maten ute i innergården.





Senare gick vi på Glada Ankan och partajade natten lång med vårat galna gäng, den ena värre än den andra. Oj, vad vi skrattade! Det vart mycket "MUMS" som Maria Montizami uttalar det :-)

Thorén kunde verkligen bli lealös och dansade järnet!


Jag och Elin... ca klockan 3 på natten!


Tidigare på dagen letade vi reda på den omtalade julmarknaden i Gamlastan. Men det var inte mycket att hänga i julgranen!!



_________________________________________________________

Nu hoppar jag till fredags kvällen, Johan lyckades få bord åt oss alla på en fin fin restaurang. TUR som en tokig!! Han träffade en restaurangägare inne på hotellets restaurang, som skulle fixa bord åt oss alla på
Monks
En urmysig källar restaurang med en läcker grill mitt i restaurangen





Husets vin, var super gott!! Det ska jag absolut köpa hem
Krille som backdrop ;-)



Jag & Johan
Kaffe Karlsson åt mig och Direktören blev bjuden på ölglögg av restaurangägaren *fniss* Han blev kallad det några gånger och det låter det!



Sen vankades det ännu mera trevligheter "We will rock you" på Cirkus



På toaletten fick vi munskölj och hudlotion.. vad LYXIGT!
And of we gooooo.....



Taggen på Cirkus..
Tyvärr fick man inte ta några kort under showen, men den var RIKTIGT BRA



Cliffhanger
-----------
Shoppingen tar jag i nästa inlägg... Jag kan avslöja att jag köpte nått jag tidigare bara sett på nätet och då jag fick se dom i verkligheten blev jag inte besviken :-)

3 kommentarer:

  1. Verkar som ni haft en riktig superhelg i huvudstan. Det är ni värda! Jag testade oxå åksjuke tuggummin sist jag flög och dom funkade kanon och som du skriver så slapp man "bakfyllan" efteråt. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var trevligt och välbehövligt!
    Jasså är du oxå åksjuk :-( Det är ju himla tur att dessa tuggummin uppfunnits så en weekendresa inte bara är i ett töcken!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en fantastisk helg i Stockholm. Tack för att du tittar in till mig:) Förstår att det är fruktansvärt att ha förlorat din pappa, det finns inte ord för det.
    Mina howardfåtöljer är köpta på Nordik. Ha det gott...

    Kram Anne

    SvaraRadera