Leta i den här bloggen

söndag 26 september 2010

Ljusa upp i vardagsrummet

Vi valde samma neutrala basfärg i hall vardagsrum och kök.... en sandfärgad beige kulör som inte drar åt varken varmt eller kallt, det är ljuset som avgör.

Nu har vi äntligen fått iordning hyfsat i vardagsrummet. (det står ff ca 10 flyttkartonger här) Inte förrens nu så har jag reflekterat över hur mörkt det är här inne. Det är här morgonsolen lyser in. Sandfärgen blev verkligen dov och till våran gråa soffa och gråa gardiner så blev det dystert. Detta måste åtgärdas

Nu letar jag LJUSA tapeter att sätta på 3 av väggarna!!
Den 4é väggen är den som går ihop med hallen, så den får vara som den är.
Mönster eller enfärgat är nu frågan?
Jag har kikat runt lite nu ikväll och hittar ingen speciell, men det hade jag inte räknat med heller ;-) Jag måste ju våndas lite innan jag har hittat några och jämfört och hittat några till och haft lite beslutsångest, som den velande vågen jag är!

Har tagit några kort med Johans jobbkamera men har inte sladden här hemma, så förhoppningsvis kommer han ihåg den tills imorgonkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar