Leta i den här bloggen

fredag 24 september 2010

Ikväll fick vi ÄNTLIGEN tv och internet i huset

INTE en dag för tidigt!
Telia trodde vid 2 tillfällen att vårat hus hade fått fiber... och vi väntade varje dag att nått skulle ske. *suck* Men Nu är den här och installerad. Ja, allt utom telefonen som skulle ta några dagar till.

OJ...Jag gillar ju att blogga.
Ibland bubblade det ut flera inlägg per dag.
Nu har jag blogg-frossa eller nått känner jag, Vart ska jag börja??
Det har ju hänt så himla mycket och ändå så sitter vi här i ett halvfärdigt hus.
Snickarna har fått sluta hos oss. Vi är inte färdiga, men vi kan ju inte ha anställda här hur länge som helst. Detta hus som skulle stå klart till midsommar och sedan till semestern och sedan till 1 augusti...

Här bjuder jag på några flyttbilder och jag får lätt ångest nu då jag tittar på bilderna måste jag erkänna!

I groventren såg det ut så här och det står ff mycket kvar där.


Barnens allrum, ett av de första rummen som fixades iordning. Men så här såg det ut och det var ingen organisation någonstanns!


Köket


Sparar det värsta till sist. GARAGET, där nästan alla lådor vart inbaxade med texten inåt väggen :-/ Det var kartonger ÖVERALLT och ändå har jag ju bara visat upp en del av "eländet"


Idag satt jag här hemma tittade på alla "sälja-kartonger" som står uppradade och blir bara fler och fler allt eftersom jag packar upp. Jag fick ett infall... Ska jag???

Ska jag verkligen???

Det är så olikt mig...men gud så skönt att ha det bort gjort!!

Jag som involverat flera grannar med att ha en carport loppis samtidigt som mig nu i höst. Ska jag skita i det och bara "hiva" iväg alltig??

Ska jag ta kort på vissa lättsålda prylar och sälja på blocket och resten iväg på Returmarknaden??!

1 kommentar: