Leta i den här bloggen

tisdag 28 september 2010

Kameran var med idag :-)

Ikväll blir det blogga av!!!
Jenny min kompadre var här idag och på min begäran så tog hon med kameran så jag kan visa lite här i från Villa Grande
Började dagen på Nisses med en baconmacka och dagens första kaffekopp
Tilda TOG sig en te-kaka och en MER :-)



Till lunch åt vi kronärtskocka med citronsmör, ett riktigt höst mums!
Om du inte provat så tycker jag verkligen att du ska unna dig en sån.
Kokas i rikligt saltat vatten med en halv till 1 citron.
Blanda smör och citronsaft (2 pers 1/2 dl smör) i en bytta och ta fram då kockorna kokat färdigt efter ca 45 min-1 timma, eller då bladen lossnar lätt från kockan.
Mot slutet kommer det en matta av "hår" som man ska rycka bort och äta botten, det är den som är det godaste av allt!

Det är som sagt Jenny som är fotografen för dagen.
Länge sedan jag visade utsidan.. kanske inte ser ut att ha hänt så mycket, men det är 2 varv av cellplast som kommit upp sedan sist. Putsen får vi vänta med till i vår, det får inte vara frostnätter då man putsar och den tiden är ju förbi *suck*
Vi väntar på fyllnadsmassor till framsidan. De 8 högar vi hade på gården räckte till att fylla ut baksidan.
Vi väntar oxå på bärlager som ska läggas på uppfarten och där vi ska ha plattsättningen. Det har dom börjat krossa i veckan så det är inte allt för långt borta. Asfalteringen stänger i oktober!





OOOOOO YES *hahahha* Då jag sitter och bloggar så hör jag ett oljud här utanför...
Det är fyllnadsmassorna till framsidan som kommer :-) Än sålänge 2 högar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar