Leta i den här bloggen

måndag 27 juni 2011

Utanför köksfönstret

Jag tog ju med mig några darlings från gamla rabatten och ungefär hälften har klarat sig under en väldig omild behandling i hinkar med bara rotklumpen och den jord som följde med då jag grävde upp dom...
Bilderna är tagna ikvälls solen..om dagarna har vi skugga här *skönt*

Här bild utanför vårat köksfönster mot innergården..
Det är här vi ska ha marksten och våran fasad med vit frigolit med svarta och blåa prickar ska åtgärdas i sommar.. Det blir vit puts!


Här närmast har vi en nyinköpt fläderbuske och hundkex..


Här är mina funkior och i bakkant i hinkar står astilbe och nån annan blomma som jag glömt vad det är...


Några andra överlevare bor numera på altanen i krukor i väntan på jord och rabatter att få stoppa rötterna i...

1 kommentar: