Leta i den här bloggen

tisdag 28 juni 2011

Lita ALDRIG på ett färgprov!

Jag har inte bloggat om mitt stora misstag av fasadfärgen :-(
Det tog ca 3 veckor att få hem putsen från Göteborg och sedan tog det ytterligare några dagar att ta hem 1 ton med puts på gården.
Peppade att ÄNTLIGEN få se putsen på huset, sprättade Johan en hink och drog upp putsen på väggen och det såg....GRÅTT ut??


GRÅTT och inte alls vad vi tänkt oss. Vi ska ju ha ett VITT hus och färgen vi hade valt såg varmvit ut med en underton av grått på färgprovet.

Idag var jag på Caparol och fick med mig 2 provburkar med ljusare nyanser. Nu när det torkat så ser jag att en av dom är absolut för grå (trots att den är SÅ mycket ljusare än den första)och den VITA känns perfekt. S0205Y, Samma som vi har i taket i kök och vardagsrum.
Så får det bli!!

Punkt och slut :-)

2 kommentarer:

  1. Testa gärna kulören 0502-y (utan S), den ger en liten men betydelsefull skillnad, den är inte fullt så gul.

    SvaraRadera
  2. Vi har 0502-y hemma...har målat lister i den färgen ;-) Ska genast ut i garaget och måla upp på fasaden! Tack för tips :-)

    SvaraRadera