Leta i den här bloggen

torsdag 23 juni 2011

Sitt fint!

Ska nog ha 2 av dessa om jag hittar ett passande litet bord. Vi ska göra en mindre sittplats i ett hörn i trädgården, där skulle dessa passa fin fint!

Det hörnet ska ha natursingel på marken och jag har letat snygga lite tyngre vädertåliga möbler.


Detta är det enda som ens liknar nått jag letat efter.. Synd att det bara finns ett matbord i samma serie, då jag letar efter ett litet cafe´bord.


Mio


Solen lyser med sin frånvaro och ska tydligen göra det denna midsommar.. Det som brukar vara en sol säker helg. *suck* Nu var det längesedan jag längtade efter skuggan...
MEN idag har jag svängt ihop en rabarber och jordgubbspaj under ett knäcktäcke, så lite sommar kommer vi allt att ha här hemma ikväll!
OCH jag ska göra en rätt som jag gjorde för 13 år sedan och tyvärr har tappat receptet till. Men mitt minne förnimmer hur det smakade och jag ska göra ett försök att återskapa den rätten ikväll :-) Ska fota och blir det lyckat ska jag skriva ner receptet här!!

Skulle bara kompliterings handla krabba på burk som var det enda som fattades... åkte på Konsum och det var slut...åkte till Obbola på ica och det var slut... Stat oil...slut på krabba!! Så jag köpte då en burk tonfisk istället. Då väl middagen var färdig, var jag så hungrig att det sista jag tänkte på var att fota maten. Men här kommer receptet.

Blanda ihop Philadelphia (litet paket)
med ca 2/3 tacosås
en burk med krabba (ta bort ev skalbitar som kan finnas med)
Pressa ner en vitlösklyfta
Fin hacka en röd paprika
1 dl Räkor att blanda ner i smeten

Lägg nacochips i en ugnsform och klicka ut smeten och försök täcka så många som möjligt och strö över riven ost och in i ugnen på 200 grader i ca 10 min


Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar