Leta i den här bloggen

onsdag 26 oktober 2011

Spik i väggen?

Förändring på gång...
Vi har tavlorna som är målade av mamma ovanför soffan, dom ska nog få flytta till sovrummet.
Troligtvis sätter vi upp en hylla ovanför soffan som man kan ställa tavlor och andra pryttlar på. Det är min plan, men jag tror vi måste en sväng till IKEA innan det blir nått av detta. Det ska nog inte dröja allt för länge om jag får bestämma :-)
Under tiden så funderar jag vidare på vilken slags tavla / tavlor jag vill ha. Lite "lättare" motiv än oljemålningarna som mamma målat.. Har bla. fjärilstavlorna med i funderingarna. Har 2 blyertsteckningar ihoprullade som ska ramas in

Barnens superfina nytagna dagis kort kommer att ramas in i svarta ramar (Troligtvis RIBBA från IKEA)
Har ett helt gäng med foton i dessa ramar som bara väntar på att få komma upp på väggen.
Ska fösöka ta ett porträttsfoto av älsta sonen nu i helgen då vi ska fira hans 19 års dag!! Jenny, tog inte du ett porträtt kort på Tony, eller har jag drömt? :-)
Alla dessa tror jag hamnar på väggen mellan hall och kök...eller brevid tv´n... eller inte heller där?

Mycket sitter i att varken jag eller Johan gillar att sätta spikar i helt oförstörda väggar.. Ett fenomen som vi faktiskt kom över i vårat förra hus och satte upp ett gäng med tavlor och det är ju det som gör pricken över iét.

Har du sett nån snygg tavla som du tror skulle passa mig?
Bild. Day Home



Oh My God vad hungrig jag är. Har suttit och tittar på matprogram efter matprogram... Nått gott och salt måste jag få i mig inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar