Leta i den här bloggen

tisdag 4 oktober 2011

Bestämde mig på 2 punkter

Har länge velat fram och tillbaka om våran fasadbelysning brevid köksfönsterna.
Antingen svarta järnlyktor som kastar ljuset runt omkring.
Eller så diskreta som möjligt där det bara är ljuset på fasaden som räknas.

Det sistnämnda hade jag bestämt mig för några veckor sedan, det skulle bli vita cylinderformade (osynliga)armaturer som skulle kasta ljuset både upp och ner.
Men se NEJ, det går bara inte efter att ha gått i Gamlastan efter skymning och sett alla dessa fantastiska fasad armaturer som lyser så behagligt och ger sådan karaktär som jag bara älskar.

Bild. Hämtad på nätet

Här kan ni se vilka smarta lyktor med glas uppe på "taket" av lyktan. Sådana har jag inte sett någon annan stans.
Någon som vet vart man kan hitta snygga fasad lyktor?

Det andra som jag äntligen kunde bestämma mig för var vart mitt vildvin ska få klättra (då jag glömde säga åt mark killarna att göra en liten planteringsgrop mot en carport-stolpe...!!!
Jag fick se hur det växer det växer så snyggt på bla berg och vid en tågtunnel...DÅ kom jag på att våran lilla planta ska få komma ner i jorden i hörnet på våran mur och klättra på den och sedan upp på min framtida pergola, det blir ju hur bra som helst :-)


Bild på våran mur som jag inte bloggat om tidigare...
Vi ska lägga kullersten runt den nästa år och plantera 15 meter rabatt ...

Så skönt då beslut fattas :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar