Leta i den här bloggen

fredag 5 augusti 2011

1 år med frigolithus

Vi har det mest spännande på gång på utsidan, nu till veckan kommer dom som ska putsa huset!
Det känns helt overkligt att det ska bli gjort.

Vi har ju bott i frigolithus med svarta, blåa och beiga prickar i 1 år nu!

Denna bild är framför köksfönstret, här kan ni skönja våran fasad i dags läget. Här ska vi lägga natursingel i våran gång mellan innergård och altan.


Då putsen är på plats, så kan el och underspikningen ta vid och då efter det är huset färdigt utanpå.

Asfalteringen av uppfarten är inte heller långt borta..

Jag har planterat några träd, buskar och blommor och gräsmattan har tagit sig sporadiskt. Det ser så fjuttigt ut och jag har tagit några misslyckade kort, så jag visar inga. ;-)

(Har däremot tagit några kort hemma hos mamma förra helgen, dom bloggar jag om nästa gång)

Vi har inte kunnat gå på gräsmattan ännu och det gör att jag inte kunnat komma fram till en blivande rabatt och inte varit på "ön" i onödan. Där ska det ligga markduk och sedan krossat natursingel..
Det beror inte bara på gräsmattan att det inte blivit av, vi har ju semestrat och haft gragerensning och sedan var Johans 2 veckor slut.
Dessutom har jag dragits med jordens hosta i över 3 veckor, i tisdags fick jag tid på vc och fick utskrivet pennicillin och hostmedicin mot bihåleinflammation :-( HELT utslagen i onsdags och det har tack och lov blivt bättre sedan dess. Tacksam att det är helg så Johan är hemma om dagarna!

Ikväll gjorde vi wallenbergare och mellan sonen sa att det var det godaste han någonsin ätit! DET är inget dåligt betyg från en som oftast äter som en sparv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar