Leta i den här bloggen

tisdag 1 februari 2011

Solskydd i fönstret

Man kan ju tycka det är tokigt att nu då vi äntligen får tillbaka ljuset, då funderar jag på hissgardiner!!
Jag vill att dom sitter på samma höjd som gardinstången, dvs 20 cm ovanför fönstret.



MEN vårat kök är GALET ljust på sommaren! Man sitter och värjer sig mot solen varje middag och jag har tom. möblerat om och ställt köksbordet på "fel" bredd för att försöka undkomma solens staka strålar. Men det hjälpte inte heller, alltid är det någon som får solstrålarna rakt i ögonen.

Här kommer en kavalkad av bilder på olika hissgardiner

Det här ser ut som bambu rullgardiner


Randig på höjden, det är så snyggt och gör att fönstret ser ännu högre ut


Linne med färgad kant


Snyggt och symetriskt




Kul hissgardin som man sätter på önskad höjd inne i fönstret, Den röda är från Laredoute


Så fint med samma tyg i hissgardinen som på tapeten. Toil de Jouy textil

Randigt på höjden och halv transperant...najs!


Linne igen och rand på höjden :-) ett vinnande koncept!


Kul ide´med hissgardinen ovanpå gardinen. Bild från Sköna hem


Tycker det verkar som att det finns lika många hissgardin modeller som det finns hissgardiner....


Baronessan :-)



Jag funderar på hissgardiner med Lisa B. Baronessan i grönt till köket... men har inte bestämt mig ännu. Jag gillar verkligen randiga gardin tyger som gör att fönstret ser ännu högre ut. ELLER Toli de Jouy?? Bara man hittar rätt färger :-)
Måste ut på inspirationsrunda :-) Så mycket lättare då man får känna och klämma på tygerna än att sitta här på nätet och fantisera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar