Leta i den här bloggen

torsdag 3 februari 2011

MIN egen trendanalys 2011

Jag hade så gärna velat gå på Formex mässan!!

*suck* Vad är väll en bal på slottet *suck*

Fick för mig att försöka sammanfatta hur JAG uppfattade Formexmässan ;-)
...som inte var där
Jag har ju mina favorit bloggar som jag läser och några av dom var på plats och sen har jag letat hej vilt på nätet efter Formex 2011.



Jag har iallafall gjort ett försök att titta på bilder och få en uppfattning om vad som komma skall 2011 och som JAG faller för!

Redan i loggan ger det en indikation på att turkost och gult är HETT!
..och lila och brunt. Men jag fokuserar mera på de förstnämda ;-)

Frächt och luftigt


*Färger i alla kulörer är rätt...bara man mixar rätt såklart! Men främst verkar den grön turkosa sidan av färgcirkeln dominera. Men med inslag från motsatta sidan av cirkeln med rosa, korall eller gult som accent! Me like a lot! Matt och blankt, olika strukturer.
Massor av detaljer som lampor, kuddar, bakbunkar och lampsladdar mm. i alla regnbågens färger

Denna bild är den enda från Formexmässan.
Design, Holgersdotter från Vackra gruppen


Sköna hem


Skulle jag måsta välja EN trend, så skulle det nog bli den här:
*Grenar och ådrat trä, rotting, läder och ull, betong, linne, glas, zink och rostfritt..naturliga matreal. Här är det plankgolv, nötta gamla möbler blandat med industri, trasmattor, industrilampor och gamla resväskor till förvaring på hög wabi sabi Hitta nya användningsområden för dina eller andras (loppis)nötta gamla saker

Denna helhet gillar jag


Rufft och snyggt


Millaboutique


rawmaterials style, återvunna plåtburkar nu som lampor


House doctor


Det här köket är ju så läckert!! ÄLSKAR det udda skåpet mitt i allt :-)


*GULD eller brons, fjädrar och textilier. Fast SILVER finns kvar, men vi ska ha in mera lyx och flärd och UNNA oss saker som väldoftande ljus, långa bad och glamour i vardagen. Lager på lager i smått och stort. Tassels som blingar till på alla möjliga och omöjliga ställen. Siden och pudriga pasteller ton i ton för en exlusiv känsla

living etc


Superlyxig sänggavel, med geometrisk tapet ..från Osborne and little



Millaboutique


*Grått på väggarna som en sober, snygg och alltid rätt backdrop :-)
Alcro


Om man mixar stilarna ovan så får man ihop MIN trend 2011

*Sen vill jag absolut ha med Designers guild i MIN trend ;-)!

Vad är ett MÅSTE i DIN trend 2011?

Det finns fantastiska sammanfattningar om Formexmässan hos massor av bloggare och på Youtube hittade jag några filmer från mässan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar