Leta i den här bloggen

torsdag 8 september 2011

Vill bli kreativ NU

Jag vill bli kreativ!
Jag har en massa ideér på saker jag vill göra, men i väntan på att mitt pysselrum/garaget ska komma iordning så är det som att jag inte tar mig för någonting.
Så har det varit sedan vi började bygget av vårat hus för 2 år sedan!

Ja, förutom att jag ritat huset och valt ALLT som hör husbygget och tomten till ;-) Men vad jag syftar på då jag säger att jag vill bli kreativ, är att ta mig för små projekt som att tillexempel måla en tavla eller scrappa eller göra ett halsband. Alla mina pysselsaker är nerpackade i massor av lådor i förrådet i väntan på att garaget ska rensas ut och att jag ska ha ett skåp från golv till tak med alla mina pyssel mokajonger på ett och samma ställe!!


Igår pratade en granne till mig om att måla en tavla som vi såg på våran tripp till Sundsvall. Inne i butiken RUMMET
Det var en gudomligt söt hundvalp gjord med blandteknik. Dvs akrylfärg i glada färger, tidningspapper och lite tyg som struktur..

Och igår skickade min kusin ett självporträtt på MMS som hon gjort på en canvas i cerist och blått och ögonen dit kastade som på en picasso :-)
Jag tyckte den var lik henne då den var färgstark och super läcker!
Hon hade tittat sig i spegeln och målat på duken och tyckte det var super kul... Det fram kom inte, men jag antar att hon går någon kurs i självkännedom/ledarskap eller så genom jobbet. Fick Ikväll länken till vad hon varit med om : Målaraktivitet

Jag har köpt 2 billiga och udda ljusstakar på BOOM och svart akrylfärg på Konstnärsshopen och ska börja min samling av svarta kurviga ljusstakar i olika höjder och former!

Konstnärsshopen ska flytta!!! Några meter längre bort på Götgatan och får STORA ytor och kan då köpa in ännu mera pyssel :-)
Där kommer det oxå att hållas kurser i diverse tekniker... Denna kreativa ägarinna har massor av planer för dessa kvadratmetrar!! Förutom en massa pyssel i form av scrapbooking, smyckestillverkning, akryl, akvarell och olje färger och allt vad som hör där till, canvasdukar och Panduro mm.. Nu finns plats för kaffe maskin, kurs rum, presentshop, skötbord, festlokal i källaren,
Ska bli hur kul som helst att besöka dom ..och flytten går av stapeln i mitten av oktober :-) Wiii

2 kommentarer:

  1. JAAAAAA, nu måste vi börja scrappa/pyssla snart!!!

    SvaraRadera
  2. JAAAAAAAA :-D Fast i vårat pysselrum ser man inte golvet i dagsläget... Men det ska det bli ändring på!!

    SvaraRadera