Leta i den här bloggen

torsdag 1 september 2011

Kan hon kan jag

Jag är lite allergisk mot endel blommor... Men jag tror just att jag funnit ett botemedel, då min stil guru Tine K kan lägga en fejkblomma i en kruka, då kan jag oxå göra det utan att f-nysa *hihi* Jag älskar hortensior, men har aldrig sett att det finns att köpa som snittblomma.. Ja, förutom i tyg då på Mias Lustgård. Kanske, kanske inte är jag botad... nästa gång jag går på stan ska jag in och kika närmare på dom!


Nyhet från Tine K, vägglampan
Enkel i sin form och väldigt snygg med den plisserade skärmen... har en sådan taklampa i sovrummet! Skulle vilja ha en "botten" till den då jag mest ser den underifrån.. något slags mjölkig plexiglas eller vad? Jag vill ju inte ta bort funktionen. What to do?
I krukan bakom lampan är den snygga blomman sophora, tror jag ska våga mig på en sådan! (har dödat 3 stycken, fast på en och samma gång för några år sedan)Dom vill inte torka ut. En myrten står oxå på blom-önskelistan, även den en törstig blomma.


Här finns ännu fler tyg/plast blommor "allium" om jag inte misstar mig?

Men den roligaste fejkblomme insidenten jag har sett var ändå då en killkompis mamma varit och fixat i hans rabatt..
Hon hade rensat bort allt ogräs och planterat ner röda plast pelargoner på rad. Helt galet... fast det var ju väldigt gulligt av hans mamma :-)


Fick idag höra att hortensior inte klarar sig så länge som snitt blomma.. därav att dom inte säljs som snittblommor!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar