Leta i den här bloggen

onsdag 31 mars 2010

Its a jungle out there

Idag har jag varit på Buketten och fått råd och tips av Jenny :-)
Vi ska lägga ut huset till försäljning och här ska det frächas upp med lite blomster.
På måndag kommer hon hem med alla blommor till oss.
Jag ska självklart fota och lägga ut här i bloggen!

Sen gick vi några steg till och hamnade i Ankis tyger butiken och du milde så mycket tyger...men den som söker finner (med hjälp av duktig expedit) Dagens fokus låg på att hitta tyg till nya köket.

Jag beskrev vad jag var ute efter och det är :Jag vill blanda typ Designers guild med industri och jag vill ha pampiga gardiner från golv till tak i bredrandigt svart vitt och den nya gul-färgen som man ser här och där nu (gulgrön) och gärna nån fuchiafärgad rand och bakom det enfärgade hissgardiner.

Efter en stunds letande så plockade hon fram ett tyg som känns helt perfekt :-)
Det är olika stolekar på ränderna men inte smårandigt. Vit bakgrund och ränder i den där GUL färgen och svart. Jag blev så där lycklig som man kan bli då man hittar rätt!
Sen hittade jag en "fusk hissgardin" i svart och med svarta pärlor i nederkanten. ALLTSÅ...det blir ju hur läckert som helst!!!
259:- per meter på 140cm bredd
Men det blir mycket pengar i slutändan i allafall...det är nämligen 6 längder i köket.
Dumt att jag inte tog kort, kameran låg i skötväskan. Men jag är ingen van bloggare än så länge *hihi*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar